Tom van der Lubbe: Purpose als hoeksteen van je communicatie

Wat is hét onmisbare fundament, de hoeksteen als het ware van je communicatie? Volgens Tom van der Lubbe, ondernemer in de financiële sector en historicus is dat je purpose. Jouw hogere doel, gecombineerd met je normen en waarden zorgen ervoor dat je marketing en communicatie betekenis krijgt. Zonder purpose wordt het al snel nietszeggende marketing, een holle boodschap waar mensen doorheen prikken.

Tom is medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheek-adviesketen met een tweeledige missie. Onder het motto Let’s change finance wil de hypotheekorganisatie de financiële sector veranderen. Meer verantwoordelijkheid nemen in de samenleving en mensen ondersteunen om hun wensen te realiseren. In dit interview spreken we met name over het tweede deel van Toms missie: Let’s change work. Want juist in deze Corona-crisis komt aan het licht dat het dáár nu echt om draait.

Beluister het interview voor alle inzichten onder andere:

– hoe je als bedrijf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt, juist nu
– hoe communicatie een afgeleide is van de waarden en normen van een organisatie
– hoe purpose als intrinsieke motivatie van je bedrijf werkt
– waarom een sterk bestaansrecht juist belangrijk is in tijden van crisis
– wat vanuit deze purpose-gedachte de juiste volgorde is van je stakeholders

Over Tom van der Lubbe
Tom van der Lubbe is ondernemer en medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheekadvies-keten die de financiële wereld beter, duurzamer en meer langetermijngericht wil maken. Viisi Hypotheken heeft meer dan 30 vestigingen door heel Nederland en er werken 40 bevlogen Viisionairs in zelforganiserende teams. Lees meer over de purpose van Viisi Hypotheken.

Dit voorjaar lanceerde Viisi Hypotheken, ondersteund door Great Place To Work, de website ‘Wie zet jij op één?’, een platform voor bedrijven die in deze crisistijd solidair zijn met hun medewerkers, transparant communiceren en gezamenlijk zoeken naar oplossingen. Het platform heeft inmiddels ruim 200 deelnemers waaronder Triodos Bank, Buurtzorg en Seepje. Zie www.wiezetjijopeen.nu

Luister de podcast hier op Spotify of hier op Soundcloud, of kijk hier op YouTube

CommunicatieAcademy

Steeds meer professionals, bedrijven en organisaties zijn aan het nadenken over hun bijdrage aan de wereld. In De Communicatie Academy leer je van landelijke sprekers hoe je meer impact kunt maken en welke communicatietechnieken, tools en vaardigheden je hiervoor nodig hebt. De Communicatie Academy is een initiatief van Karine van den Noort, oprichter/eigenaar van De Communicatie Experts en host van De Communicatie Podcast.

Connect met Karine via LinkedIn of Instagram.

Privacy Policy